Regulamin

WSTĘP

1. Tarnobrzeska Amatorska Liga Piłkarska to rozgrywki piłkarskie z udziałem drużyn amatorskich.

2. Organizatorem rozgrywek Tarnobrzeskiej Amatorskiej Ligi Piłkarskiej jest Zarząd Ligi oraz Stowarzyszenie TRIPANACJA
 

3. Do kompetencji organizatora należą następujące rzeczy:

I. podejmowanie decyzji dotyczących respektowania regulaminu oraz systemu rozgrywek

II. weryfikacja zawodników, kar i rozgrywek

III. zapewnienie obsady sędziowskiej

IV. opracowanie terminarzu rozgrywek

V. prowadzenie ewidencji zawodników oraz statystyk dotyczących rozgrywek

VI. zabezpieczenie piłki do gry

3a. Do obowiązków każdej z drużyn należą następujące rzeczy:

I.Stawienie się na mecz, najpóźniej 10 min przed rozpoczęciem spotkania

II.Wypełnienie protokołu zawodów przed spotkaniem w sposób wskazany przez organizatora

III.Podpisanie w/w protokołu po zawodach

  1.  Posiadanie piłek w celu przeprowadzenia rozgrzewki

V.Utrzymanie porządku w szatni oraz na boisku w trakcie trwania spotkania jak i po jego zakończeniu

VI.Drużyny rozpoczynające oraz kończące każdą kolejkę mogą zostać poproszone przez organizatora o pomoc w rozłożeniu lub złożeniu całego sprzętu potrzebnego do odbycia się zawodów


4. Wszelkie sprawy sporne wynikłe w trakcie trwania rozgrywek oraz po ich zakończeniu rozpatruje organizator ligi.

5. Ostateczny głos we wszelakich sprawach należy do Zarządu Ligi.

6. Organizator rozgrywek zapewnia opiekę medyczną w postaci obecności wykwalifikowanej kadry pielęgniarskiej podczas rozgrywania zawodów.

II. SYSTEM ROZGRYWEK

1. System rozgrywek uzależniony będzie od ilości zgłoszonych drużyn.

2. Podstawą uczestnictwa w lidze jest zgłoszenie drużyny składającej się minimum z 8 zawodników, zaś maksymalna ilość graczy w jednej drużynie może wynieść 16 osób.

3. Każdy zespół zgłasza do rozgrywek listę zawodników z dokładną datą urodzenia każdego z nich, oraz adresem zamieszkania.

4. Każdy zespół biorący udział w rozgrywkach musi posiadać nazwę drużyny oraz kapitana bądź też kierownika, który będzie odpowiadał za całą drużynę.

5. Każdy zawodnik podczas trwania zawodów musi posiadać dokument tożsamości (legitymację szkolną, dowód osobisty, paszport). Do sprawdzenia w/w dokumentu uprawniony jest sędzia i organizator, jak również kapitanowie w towarzystwie wyżej wymienionych osób.
Sprawdzenie dokumentów może nastąpić przed zakończeniem lub w trakcie spotkania.

6. W lidze mogą brać udział:

a) zawodnicy grający wyłącznie na poziomie amatorskim (w każdej drużynie dopuszczalne jest posiadanie dwóch zawodników czynnie uprawiających piłkę nożną - zawodnik uznany jest za zrzeszonego jeśli wystąpił w rozgrywkach ligowych bądź pucharowych organizowanych przez PZPN lub OZPN w rundzie wiosennej poprzedzającej rozgrywki TALP)

b) gracze, którzy ukończyli 18 rok życia, tj. urodzeni przed 1.1.1997.

7. Każdy zawodnik danego klubu może grać tylko w jednym zespole. Niedopuszczalne jest reprezentowanie przed danego zawodnika dwóch zespołów. W przypadku złamania tego punktu zawodnikowi grozi dyskwalifikacja z rozgrywek a zespołowi walkower. Możliwa jest miedzy 7 a 9 kolejką spotkań wymiana bez podania przyczyny JEDNEGO NIE ZRZESZONEGO zawodnika w trakcie rozgrywek. Sposób w jaki będzie można dokonać wymiany zostanie podany na stronie ligi.

8. Do prowadzenia zawodów organizator wyznacza sędziego, który odpowiada za obiektywne prowadzenie zawodów. Uprawnienia sędziego i posługiwanie się prawem nadanym mu przez Przepisy gry, rozpoczynają się z chwilą wejścia na obiekt gdzie rozgrywane będą zawody. Rozstrzygnięciom sędziowskim podlegają również przewinienia dokonywane podczas chwilowej przerwy w grze oraz gdy piłka jest poza grą. Zawodnik rezerwowy również podlega władzy i jurysdykcji sędziego. Ta sama sytuacja dotyczy wszystkich zawodników po zakończeniu spotkania, aż do momentu opuszczenia przez sędziego obiektu, na którym znajduje się boisko.

Rozstrzygnięcia sędziego dotyczące faktów związanych z grą, jak również wyniku meczu są ostateczne.

9. Sędzia ma prawo nie dopuścić zawodnika do gry wówczas, gdy zawodnik nie zachowuje się sportowo lub jest w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających.

10. Za niestawienie się w umownym terminie przyznawany jest walkower.

11. Trzy walkowery powodują wykluczenie z rozgrywek.

12. W przypadku wykluczenia danej drużyny z rozgrywek wyniki zainteresowanej drużyny zostaną zweryfikowane na 0-3 z pozostałymi zespołami.

13. Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 punkty, zaś za remis 1 punkt.

14. O kolejności miejsc w tabeli decyduje:

- większa ilość zdobytych punktów

- wynik bezpośredniego meczu, przy dwóch zespołach z jednakową ilością punktów

- lepsza różnica bramek zdobytych do straconych

- większa ilość bramek strzelonych

- mniejsza ilość bramek straconych

15. Za wystawienie do gry zawodnika nieuprawnionego bądź też zawieszonego grozi zespołowi walkower.

16. Za zejście z boiska podczas trwania meczu grozi wykluczenie z rozgrywek.

17. Protesty można składać w ciągu 48 godzin od dnia, w którym rozegrano dane spotkanie.

a) protesty może składać tylko i wyłącznie kierownik bądź też kapitan danego zespołu w formie pisemnej.

b) protesty bez jakiejkolwiek argumentacji nie będą rozpatrywane.

18. Organizator, jak i sędzia nie ponosi odpowiedzialności za kontuzje podczas rozgrywek oraz za straty materialne jakie dany zawodnik bądź też zespół poniósł w czasie rozgrywek.


III. PRZEPISY

1. Mecze Ligi prowadzą sędziowie wytypowani przez Organizatora rozgrywek.

2. Mecze są rozgrywane zgodnie z obowiązującymi przepisami gry w piłkę nożną.

3. Sędziowie mają prawo karania zawodników karami poprzez okazanie zawodnikowi żółtej lub czerwonej kartki.

a) zawodnik po otrzymaniu żółtej kartki, opuszcza plac gry na dwie minuty. Kara jest anulowana, kiedy drużyna przeciwna strzeli gola.

b) W przypadku, gdy jeden zawodnik odbywa karę czasowego wykluczenia i taką karę otrzyma kolejny zawodnik tej samej drużyny, odbędzie on swoja karę dopiero po powrocie na boisko poprzednio ukaranego zawodnika.


c) dwie żółte kartki w meczu skutkują czerwoną kartką i eliminują danego zawodnika z gry. Drużyna gra w osłabieniu do końca spotkania

d) Po otrzymaniu trzech żółtych kartek (kumulowanych) zawodnik zostaje wykluczony z gry w następnym meczu ligowym. Po otrzymaniu sześciu żółtych kartek (kumulowanych) zawodnik zostaje wykluczony z gry w kolejnych dwóch meczach ligowych

 

e) automatyczna czerwona kartka oznacza wykluczenie z gry oraz eliminację z gry w kolejnym spotkaniu. Drużyna gra w osłabieniu do końca spotkania.

f) we wszystkich spornych sytuacjach dotyczących gry wślizgiem rozstrzyga arbiter, który w swoim osądzie będzie się kierował tzw. „duchem gry", ostateczna interpretacja takich zagrań należy tylko i wyłącznie do sędziego zawodów.

g) po wybiciu piłki w trakcie meczu po za teren obiektu sędzia zobowiązany jest nakazać zawodnikowi który wybił piłkę przyniesienie jej w czasie nie dłuższym niż 2 minuty (zawodnik może wyznaczyć innego zawodnika z własnej drużyny, lecz za przyniesienie piłki odpowiada nadal on sam). Po przekroczeniu tego czasu zawodnik otrzymuje żółtą kartkę oraz opuszcza plac gry na dwie minuty.


4. Mecz trwa 2 x 12 minut z dwuminutową przerwą po czym następuje zmiana stron.

5. Zawodnicy mogą występować na boisku tylko w obuwiu przystosowanym i zezwalającym grę na sztucznej nawierzchni (tj. halówki oraz tzw. śniegówki). Sędzia zawodów zobowiązany jest dopilnować w/w przepisu sprawdzając obuwie zawodników przed ich wyjściem na boisko i nakazać zmianę obuwia lub nie dopuścić zawodnika do gry.

6. Arbiter głównym ma prawo doliczyć maksimum 2 minuty, jeśli w grze wystąpiły jakieś opóźnienia.

7. Zmiany toczone są w systemie hokejowym bez żadnego limitu zmian.

8. W czasie trwania meczu prawo zwrócenia się do sędziego ma tylko i wyłącznie kapitan drużyny w sposób kulturalny i taktowny, nie dotyczący podjętej przez niego decyzji.

9. W czasie spóźnienia zespołu i w związku z tym rozpoczęcia meczu przekraczającego 5 minut, sędzia ma prawo odgwizdać walkower.

10. Drużyny grają w składach sześcioosobowych w systemie bramkarz plus pięciu zawodników w polu w przypadku gdy drużyna nie może wystawić pełnego składu na boisku może pojawić się w składzie minimum pięcioosobowym [bramkarz plus czterech zawodników w polu]

11. Rzut autowy wykonywany jest nogą i traktowany jako rzut wolny pośredni. Błędnie wykonany rzut autowy skutkuje odgwizdaniem autu dla drużyny przeciwnej.

12. Rzut karny wykonywany jest z linii pola karnego na wprost bramki

13. Obowiązuje odległość 5 metrów od piłki przy wykonywaniu stałych fragmentów gry.

14. Przepis o spalonym nie obowiązuje.

15. Czas rozpoczęcia gry przy stałym fragmencie lub w czasie rozpoczęcia akcji od bramkarza wynosi 4 sekundy.

16. Bramkarz grę może wznawiać tylko ręką.


Wszyscy uczestnicy zobowiązani są zapoznać się z niniejszym regulaminem i przestrzegać go podczas rozgrywek.
 

Za szkody materialne oraz fizyczne wyrządzone przez uczestników rozgrywek organizator nie odpowiada.


Do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest organizator rozgrywek. 

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości